Ustawienia kierownicy - kąt skrętu

More
8 years 6 days ago #1299 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
Pawel W napisał:

king81 napisał:

Oburzyłem się dlatego że napisałem posta (myślę, że ciekawego) o ustawieniach i proporcjach, o których nie wszyscy słyszeli a Ty odpowiedziałeś że moge sobie to o kant dupy rozbić.


a to wynika z tego, że mam awersje do wątków w którym ktoś twierdzi, że setup potrafi dać 2 sekundy (te 2 sekundy straty do aliena).


a gdzie ja to napisałem ?


P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 days ago #1302 by Luke T
Luke T replied the topic: Re:O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
Watek na temat moze i ciekawy przeszedl na zatarczki slowne. King mial pewnie na mysli, to ze jest taki temat i mozna go wyprobwac. Watpie zeby chodzilo tu o jakis przepis na poprawe czasow ale o mozliwosc.
Napisalem "temat moze i ciekawy" pozniewaz, ja mam kiere Logitech DFP i jezdze czy to w Porsche czy BMW na locku 14 i nigdy nie grzebalem w ustawieniach.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 6 days ago #1303 by Paweł Walencki
Paweł Walencki replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
Generalnie ciekawy temat

ja jeżdżę na takich samych ustawieniach na każdym modzie 400/17-19

jestem przyzwyczajony i wiem gdzie są granice i jak ich nie przekraczać.

Generalnie nie znam się na realnych parametrach w grze też się nie zagłębiam w sprawy techniczne ale mogę powiedzie z własnego doświadczenia że setap od aliena może poprawić czas o 2 sek :) jeżdżąc w innej lidze robiąc setki okrążeń robiąc czasy w środku stawki P12/P16 po otrzymaniu seta zdominowałem qwal i wyścig :)
więc też tego nie można zaprzeczać :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago - 8 years 5 days ago #1311 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
O prosze - w końcu Waler jeden z alienów się odezwał ;)

Ustawienia bardzo podobne do tych które zaproponowałem - proporcja 10,5:1 ( u mnie obecnie 11,7:1)

Jeśli chodzi o jakość setupa (ale tego w grze) to wielokrotnie w tej czy innej serii inny setup potrafił przyspieszyć mnie o sekunde a nawet dwie - nie chciałem tego pisać wcześniej bo sie nie znam przecież.

@Waler - bedziesz z nami fruwał w BMW E90?

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two
Last Edit: 8 years 5 days ago by Tomasz Kawecki [king81].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago #1312 by Pawel W
Pawel W replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
oczywiście że seta wykluczyć się nie da, bo jak jedziesz np Hockenheim na lotkach 10/20, a później 1/1.... to chyba logiczne na którym secie będziesz szybszy....


chodzi o to, że osiągając swój max... wezme jeszcze swój przykład z zolder... nie robiło mi różnicy czy dowaliłem z tylu stabi na 100%, czy zrobiłem jakąś inną głupią rzecz w setupie typu dewiacja ciśnienia opon dzie prawa miała 70 a lewa 120, różne ustawienia na pałę twardości spręzyn.... Jechałem tak samo i osiągałem takie same czasy....


jest kilka rzeczy w secie które bezpośrednio pomagają, np balans hamulców, lotki... to takie któych wpływ czuć bezpośrednio... ale poza tym... czy ja wiem...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago #1313 by Marek Archipow [Fireball]
Marek Archipow [Fireball] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
No właśnie, mam problem z ustawieniem odpowiedniego balansu hamulców. Na LB miałem 60:40. Coś skopałem?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago #1317 by Dominik Satel [79]
Dominik Satel [79] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
...dysponuje momo racing, jak wiadomo mam 90 stopni skrętu plus troche w lewo i 90 stopni skrętu plus troche w prawo. Na LB steering look ustawiony miałem na 22 , ze względu na ciasne zakręty i nawroty, ale auto było nerwowe, szczególnie przy dużej prędkości na prostej s/m...pewnie można ten efekt wyeliminować poprzez regulacje suwakiem Speed sensitivity. jak narazie mam ustawione na 50% - jesli coś pomyliłem proszę mnie szybko poprawić. czy mógłby ktoś wyjaśnić szczegółowo zasade działania tej opcji?
...po kilku słabych rundach w błenos (nigdy tam nie jeździłem), widze że steering look bede miał ustawiony ok 17-18...
...ktoś mi kiedyś mówił, że takie rzeczy jak rozkład masy danego pojazdu, przełożenie steru jaki wiele innych cech charakterystycznych dla danego bolidu są zapisane w jakiś plikach... może coś ktoś wie na ten temat wiecej, może sie podzieli..

jestem miłośnikiem amatorem, proszę bez nerwów, że truje dupe :cheer:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago #1319 by Marek Archipow [Fireball]
Marek Archipow [Fireball] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
Po to jest ten temat, żeby truć dupę. Spróbuj locka 12-15 na Buenos, może się okazać, że jest lepiej.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago - 8 years 5 days ago #1320 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
O widzisz - tutaj kolega Fireball naturalnie podpowiada Ci co zrobić - dlaczego ? Bo tak mu podpowiada zdrowy rozsądek.

Tą zdroworozsądkowość udokumentowuje mój post - masz momo racing - maks. kąt skrętu 240 stopni - żeby dojść do dobrej proporcji między kątem skrętu a steering lockiem (tak mi się wydaje że 1:11 to jest dobra proporcja - real F3 to jest) robisz sobie wyliczenie tylko w drugą stronę (bo ogranicza Cię kąt skrętu kierownicy): 240 / 11*2 = 10,9 - czyli steering locka 11 powinieneś używać.

Speed sensitivity działa tak, że wirtualnie przy większej prędkości ze steering locka dajmy na to 20 - zrobi Ci 16 żeby auto nie wariowało. Efektem tego nei mogłem np. przy speed sens na 20% wjechać w szykany na Magny Curs z taką prędkością jak chciałem bo bolid po prostu nie skręcał - polecam eliminować tę wartość jak tylko mocno się da.

Fireball napisał:

No właśnie, mam problem z ustawieniem odpowiedniego balansu hamulców. Na LB miałem 60:40. Coś skopałem?


Balans hamulców ustawiasz pod dwoma względami:
a) żeby jak najefektywniej zahamować - czyli żeby koła się nie blokowały - w motecu znajdujesz prędkość kół i jeżeli na wykresie nasepuje nagły spadek prędkości kół na hamowaniu to przerzucasz balans na drugą oś

b) żeby auto zachowywało się tak jak chcesz - jeżeli trailbraking stosujesz i masz podsterowne auto - wrzucasz bardziej na tył

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two
Last Edit: 8 years 5 days ago by Tomasz Kawecki [king81].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
8 years 5 days ago #1322 by Pawel W
Pawel W replied the topic: O:Ustawienia kierownicy - kąt skrętu
Stolec speed sensitive steering ustaw na 0... inaczej ustawianie locka to se można darować.

jeśli koła blokują a balans ci odpowiada to możesz również regulować grubością tarcza hamulcowych,

ja miałem na LB sporo mniej niż 60/40, ale nie pamietam ile

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.112 seconds
Powered by Kunena Forum