Rolling start / Start lotny

More
7 years 1 month ago - 7 years 1 month ago #2226 by Marek Archipow [Fireball]
Marek Archipow [Fireball] created the topic: Re:Brake pressure unlock
Tam trzeba coś dodatkowo ustawiać do startu lotnego. Pamiętam, że na wyścigu próbnym na Zolder Safety Car skasował połowę stawki jak Killdozer.

Ustawienie regulowanego ciśnienia hamulców jest dla kierowców ze słabszymi pedałami. Jeśli ma to im pomóc, to należy to zrobić.
Last Edit: 7 years 1 month ago by Marek Archipow [Fireball].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2227 by Dominik Satel [79]
Dominik Satel [79] replied the topic: Re:Brake pressure unlock
....ktoś ma "słabsze" pedały niż te od momo racing ? :) , którymi ja dysponuje ? :]


...start lotny podobałby mi sie, ale trzeba by wczesniej wszystko posprawdzac, żeby na race niespodzianek i płaczu nie było jak kogos powywala z race....

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • folt
  • folt's Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • “Do or do not... there is no try.”
More
7 years 1 month ago #2228 by folt
folt replied the topic: Re:Brake pressure unlock
Mi też lotna idea się podoba - ale jak Stolec słusznie zauważył trzeba będzie to przećwiczyć - już sobie wyobrażam jak swędzi mnie prawa stopa na tym ostatnim zakręcie. W sumie problemem może być tez rozciągnięcie stawki - będzie przez to presja żeby jechać na zderzaku. Wybornie ;)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2229 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: Re:Brake pressure unlock
jaki safety car ? nie dajemy startu lotnego ustawianego przez rFactor bo to jest zepsute - SAMI robimy lotny start ... on się odbywa na pierwszym kółku race ... po prostu ustawiasz start wyścigu bez Formation Lapa i sami mamy taką umowę że pierwsze kółko wyścigu to jest MANUAL formation lap i lider prowadzi stawkę z odpowiednim limitem prędkości - i to jest piękne bo żadne błędy rFactor nas nie dotykają ... jeszcze piękniej jest bo na wejściu w ostatni zakręt nie wolno atakować a dopiero na wyjściu - więc sytuacja jasna ;] Wszystko zależy od nas ... testowałem to już w 7-8 osób i nie było nigdy problemu .... oczywiście trzeba się nastawić że taki start będzie bardzo nudny i walczy się conajwyżej o zyskanie jednej pozycji do przodu.

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2231 by Marek Archipow [Fireball]
Marek Archipow [Fireball] replied the topic: Re:Brake pressure unlock
Lotny start był w oryginale w tej serii, więc jestem za. Zobaczymy jak na to chłoapaki z RaceSimPL. Z tym, że na Estorilu nie da się określić punktu "wyjścia z zakrętu", bo to jeden wielki łuk. Dałbym walkę już po minięciu szykany prawo-lewo, oznaczając na obrazku punkt rozpoczęcia ścigania.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2232 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: Re:Brake pressure unlock
najważniejsze żeby na wejściu atakujący nie wchodził na tor jazdy poprzedzającego - czyli żeby mu na wewn. sie nie wpychał. moim zdaniem w łuku już może sobie walczyć ale i tak małe szanse że wyprzedzi.

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2233 by Marek Archipow [Fireball]
Marek Archipow [Fireball] replied the topic: Re:Brake pressure unlock
Tak się zastanawiam, dlaczego o starcie lotnym rozmawiamy w temacie z hamulcami? :P

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago - 7 years 1 month ago #2234 by Admin
Admin replied the topic: Rolling start / Start lotny
king81 napisał:

Procedura startu lotnego

1. Po uruchomieniu sesji RACE zawodnicy normalnie ustawiają się na gridzie, jak do startu zatrzymanego.
2. Sygnalizacja świetlna nie oznacza startu wyścigu - oznacza sygnał do przejechania manualnego okrążenia forumującego.
3. Zawodnicy z tyłu stawki czekają, aż zawodnicy przed nimi ruszą do okrążenia forumującego.
4. Podczas okrążenia formującego należy jechać spokojnie trzymając szyk jeden za drugim (jest tylko jeden szyk - tzn. jedzie lider, a drugi zawodnik jedzie za nim, a nie obok niego)
5. Kierowcy podczas manualnego formation lap nie powinni przekraczać prędkości 160 km/h.
Ograniczenie predkosci przestaje obowiazywac na wejściu w ostatni zakret. Od tego zakrętu należy poruszać się tempem wyścigowym.
6. Start do wyścigu następuje po przejechaniu ostatniego zakrętu - po wyjściu z tego zakrętu od razu można przystąpić do atakowania kierowcy przed nami (nie trzeba czekać do linii start/meta).
7. Zabronione jest wyprzedzanie podczas manualnego okrążenia formującego - należy pilnować swojej pozycji i utrzymać pozycję uzyskaną w sesji kwalifikacyjnej.
8. Jeżeli podczas okrążenia formującego zawodnik opuści tor i nie jest w stanie bezpiecznie wrócić do szyku nie powodujac zatrzymania stawki (spin, uderzenie w bande itd.) zobowiązany jest on do przepuszczenia całej stawki i może dołączyć do szyku na ostatnim miejscu.
9. Zabronione jest atakowanie zawodnika przed nami w ostatnim zakręcie okrążenia formującego. Wyprzedzić można dopiero po wyjściu z zakrętu oznaczonego czerwoną linią.
Last Edit: 7 years 1 month ago by Admin.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 1 month ago #2238 by Michał
Michał replied the topic: Re:Brake pressure unlock
a ja za to zastanawiam się teraz nad jedną rzeczą: ktoś sobie wywalczy PP i na prostej S/M zostanie śmignięty jak rakieta przez tego, który będzie jechał za nim bo mu draft na to pozwoli. jaki jest wtedy sens jechania z pozycji PP? jeśli już ma być start lotny to w miejscu gdzie draft nie będzie miał sensu. obawiam się też, że przed samym startem będzie nerwówka bo każdy będzie się chciał przykleić komuś do zderzaka i może z tego wyjść niezła jatka.

wniosek jest prosty - trzeba przećwiczyć starty w większej grupie.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • folt
  • folt's Avatar
  • Offline
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • “Do or do not... there is no try.”
More
7 years 1 month ago #2239 by folt
folt replied the topic: Re:Brake pressure unlock
retsam wrote:

...może z tego wyjść niezła jatka....


zgadzam się z kolegą - ponadto walka na tym zakręcie to co najmniej ryzykowna sprawa (nawet zakładając że jadę na końcu :P )

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.217 seconds
Powered by Kunena Forum