Rolling start / Start lotny

More
7 years 2 months ago #2240 by Dante
Dante replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
Jeździłem w jednej lidze GT cały sezon ze startem lotnym+SC i problem z SC wystąpił tylko na jednym torze (i w zasadzie polegał tylko na chwilowym wywieszeniu żółtej flagi). Jak dla mnie start lotny 2-wide z samochodem bezpieczeństwa jest do przećwiczenia.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2241 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
jak to wszystko czytam to widze ze niewiele jeździcie ...

@retsam: draft pozwoli na śmignięcie kogoś ot tak? jak wyprzedzisz mnie w drafcie na początku zakrętu to zaraz wsiąde w tunel aero za Tobą i będę atakował Cię na dohamowaniu do T1 albo minę Cię na koniec prostej ... jak to takie proste by było to każdy start z PP był przegrany przez prowadzącego ... a jednak w rzeczywistych seriach GT startują tak ... w drafcie musisz chwile pojechać żeby kogoś wyprzedzić i dobrze ten atak wcelować - pamietaj również że ktoś może trzymać wewnętrzną.

@retsam & @folt niezła jadka? uważacie że jazda w szyku z predkością ok 160km/h spowoduje większą jadkę niż start stojący w tak mocnych autach? minimalne spóźnienie startu i różnica prędkości jest bardzo duża i można się nieźle rozczarować podczas startu jak ktoś z przodu start troche zaśpi albo za mocno przyciśnie gaz ... będzie to bardzo odczuwalne zwłaszcza przy damage 100%.

@Dantes widziałem safety car na torze chyba z 5 razy - tylko raz się skończyło to dobrze że SC zjechał sobie ... oczywiście nie po 1 okrążeniu tylko po 5ciu ... i z SC jest mnóstwo problemów - albo nie zjedzie ... albo sprzątnie ludzi z toru jak spychacz ... a podczas startu lotnego rFactor daje błędne komendy i nie widzi szyku i ludzie dostają kary od rFa. Nie ma to wiekszego sensu zwłaszcza że trzeba by tory poprawiać i punkty AI dla SC ustawiać żeby dobrze działał.

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two
Last Edit: 7 years 2 months ago by Tomasz Kawecki [king81].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #2242 by Michał
Michał replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
@king81: czytaj uważniej...

nie twierdzę, że start z zatrzymania to lepsze rozwiązanie bo na starcie z pewnością pojawią cię toyoty, które nie mają LC.

Draft w ostatnim zakręcie? Życzę powodzenia ;) myślisz, że jestem debilem i atakowałbym cię tak, że mógłbyś mnie potem wyprzedzić korzystając z draftu? :D

podtrzymuję moje zdanie: może wyjść z tego niezła jatka DLATEGO trzeba przećwiczyć starty w większej grupie, żeby nie było niespodzianek.

ps. wpadnij dzisiaj na tor to zobaczymy na żywym organizmie co i jak :0

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2243 by Dominik Satel [79]
Dominik Satel [79] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
..spokojnie Panowie...tak jak postuluje King81 ... :]


ale:
5. prędkość max to 90 km/h
6. start następuje po przekroczeniu drivera (startującego z PP) linii S/M
Last Edit: 7 years 2 months ago by Dominik Satel [79].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2244 by Dominik Satel [79]
Dominik Satel [79] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
...

ad 5) nic nie może się wydarzyć B) ... (wydarzy się - bedą kary) :)
ad 6) bliżej zakrętu - ograniczenie utraty PP (od razu ) B)


P.S. po problemie ? :)
Last Edit: 7 years 2 months ago by Dominik Satel [79].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #2245 by Dante
Dante replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
Przy 90km/h nie da rady dobrze rozgrzać opon.
Na Daytonie SC był z 4 razy i jakoś nigdy nas nie pozabijał. ;)
Ale na poważnie: w Lignie był sezon GT ze startem lotnym - jak oni rozwiązali wszelkie problemy?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago #2247 by Admin
Admin replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
Powiem jak ja to widzę:

1. Start lotny był w realnej serii - argument "za".

2. Jest bezpieczniej niż ze startu zatrzymanego, bo płynniej na T1, przynajmniej teoretycznie.

3. Trzeba zachować trzeźwe myślenie - nie jestem za wyznaczaniem jakiejś konkretnej prędkości na L1, niech to będzie prędkość "nie większa niż 160 kph" - jak ktoś przekroczy te 160 kph bardzo wyraźnie przez dłuższy czas, wtedy kara. Prędkość minimalna jakaś logiczna, również za lamerskie długo trwające zwalnianie poniżej 60 kph - kara.

4. Trzeba też pamiętać, że cisnąć możemy dopiero za strefą dozwoloną, a nie, jak lider przekroczy tę strefę, a końcówka stawki będzie w środku toru. Zbliżając się do strefy startu zachowujemy czujność i jakiś sensowny odstęp, powiedzmy jednego auta. I przyspieszamy po osiągnięciu strefy.

Reasumując, można taki start zaproponować. Jest ciekawy i historyczny. Ale trzeba by było też go przetestować. Proponuję spotkać się w większym gronie jutro i/lub w piątek i poćwiczyć takie starty. Godz. 20:00.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2248 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
@retsam: napisałeś w swojej wypowiedzi że osoba startująca zostanie ominięta z PP "na prostej S/M zostanie śmignięty jak rakieta przez tego, który będzie jechał za nim bo mu draft na to pozwoli" z czym się nie zgadzam - wynik takiej walki nie jest predestynowany - jak mówię - wyprzedzisz za wcześnie - wejde w Twój draft i na dohamowaniu znowu zaatakuję ... odpusćisz na chwile bo bedziesz chciał później wyprzedzić to już Ci prostej nie starczy ... zajmę wewnętrzną to mnie zdraftujesz ale wyjdziesz na zewnętrzną na T1 ... sposobów walki jest wiele i o to chodzi w starcie lotnym

@stolec - 90km/h i punkt start/meta nie mają wiekszego sensu - po co wlec sie całe kółko jak i tak formowanie ciasnego szyku nastąpi na ostatnich 2-3 zakrętach ... poza tym jak bedziesz oceniał punkt start meta - jak ktoś na 5 cm przed tą linią wyprzedzi ... albo nie daj panie na grubości linii się zmieści z wyprzedzeniem - wystawi o 1 cm nosa ... :)

@ Dantes - jakie wszystkie problemy ? Nie ma żadnego najmniejszego problemu chyba że lider zachowa się nieracjonalnie - moim zdaniem lider po prostu wchodzi w ostatni zakręt linią best line i tempem wyścigowym i ciśnie ile się da - jak bedzie zwalniał kogoś specjalnie to straci pozycję i tyle. I tak samo każdy jadąc w szyku - widzi wejście w ostatni zakręt i leci tempem wyścigowym. Rzadko zdarzą się zakręty z prędkościami większymi od 160km/h więc róznica z tempa utrzymania szyku do tempa ostatniego zakrętu będzie mała.

co do testów to bardzo chętnie - dzisiaj o 20.30 bede na serwie i możemy testować starty co kółko jadąc w grupie po prostu :) Ale uprzedzam z góry że moje nie będą zbyt dobre bo jeszcze tempa nie mam ;)

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two
Last Edit: 7 years 2 months ago by Tomasz Kawecki [king81].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2249 by Dominik Satel [79]
Dominik Satel [79] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
....podniesliście mi ciśnienie tym wątkiem...startujmy normalnie, bo do porozumienia czuje nie dojdziemy
Last Edit: 7 years 2 months ago by Dominik Satel [79].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
7 years 2 months ago - 7 years 2 months ago #2250 by Tomasz Kawecki [king81]
Tomasz Kawecki [king81] replied the topic: Re:Rolling start / Start lotny
stolec wrote:

....podniesliście mi ciśnienie tym wątkiem...startujmy normalnie, bo do porozumienia czuje nie dojdziemy


dlaczego się denerwujesz ? meliske proponuję :)
jak chcesz wyznaczyć start kiedy lider - zdobywca PP przekroczy metę - ale wtedy startujący już z 12 pozycji nie widzi tego momentu ... natomiast widzi kiedy wjeżdża w ostatni zakręt i wie że tego przed sobą na wejściu zaatakowąć nie może a na wyjściu owszem może ... prościej tego ustawić się nie da ...

jak ostatni zakręt na estoril sprawia problem i macie wątpliwości to możemy ustalić jakiś wcześniejszy - ciaśniejszy zakręt do startu wyścigu - np. ten lewy przed ostatnim zakrętem który jest ciaśniejszy i krótszy - też nie bedzie problemu i sytuacja walki na prostej podobna.

a jeszcze pytanie mam o to LC - to chodzi Ci Retsam o launch control ? To chcesz autami z 1980 roku które takiego systemu nie miały startować z LC włączonym ? A toyote zostawić bez ... nie rozumiem - raczej wszystkie bez LC będą startowały.

P2: BMW M1 ProCar US Champ
P1: DRM Season One
P2: WTCC BMW E90 - Drift Monsters
P3: DRM Season Two
Last Edit: 7 years 2 months ago by Tomasz Kawecki [king81].

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.128 seconds
Powered by Kunena Forum